• Day 96

Lost in the wild

January 27, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 23 °C

Alter just one night in Queenstown where I had to decide what to do with not enough time to finish the TA and a bad weather forecast! I ended up taking a bus back to "Wanaka" and hitched to the "Young Valley" in hope the weather will be better then the forecast for the next 10days!
    Late in the afternoon after I crossed the slow but very deep "Makarora River" I finally could walk for another hour before dark.
    I quite promising next morning gave me hope. Quickly I moved to the "Young Hut" and was ready for a big day over the “Gillipsie Pass“! But once I got up the really impressive "Upper Young Valley" The weather closed in and I needed to retreat to the Hut!
    Rain and fog the next day made me stay as well. I at least I got out to get some wood and lit up the Stove! While I was wet anyway I walked up to the really impressive and beautiful upper valley again!
    And what a surprise the weather stayed the same. Another party promised the weather might turn better in a few days! I went over the Pass, with no views, to the "Sabine Hut"!
    There it was were the fun part started! In the afternoon it started to rain and over the night we had heavy showers. I wanted to do a short side trip anyway to the "Lake Crucible", but some of the River crossings on the way were already a bit of a challenge. The lake at a plateau in a mountain valley, which was very impressive again with its high cliffs, was the coolest thing ever!
    A dark blue lake with some icebergs in it -must be so cool to swim in it when it is sunny!
    The next 3 days weather stayed the same and from time to time the heavy rain picked even more up! With all the rivers and hundreds of waterfalls really going I couldn't really move forth and back! The hut, stove and the Bing window with quite a view into the "Sebiria Valley" were my best friends.
    Finally the weather improved a bit and I moved a second time over the "Gillipsie Pass" with no views at all to get back out via a high water track!
    Back in Wanaka I stopped there overnight!

Ps: The everchanging weather forecast turned out to be right!

Eine Nacht in “Queenstown“, wo ich entscheiden musste was Ich mache bis es zum “Mt Cook“ geht. Die Zeit etwas zu knapp um den TA fertig zu machen ging es zurück nach “Wanaka“. Am selben Abend ging es dann auch noch direkt weiter in das “Young Valley“ trotz der sehr schlechten Wettervorhersage. Ich müsste durch den sehr tiefen aber langsam fließenden “Makarora“ Fluss bevor ich dann noch eine Stunde vor der Dunkelheit laufen konnte!
    Ein viel versprechender Morgen machte mir Hoffnungen, sodass ich das Tempo erhöhte, Damit ich in einem langen Tag über den “Gillipsie Pass“ gehen kann! Jedoch am oberen Tal Ende angekommen wurde was Wetter schlecht und zwang mich zurück zur “Young Hütte“! Der nächste Morgen war sehr verregnet. Ich ging nur für etwas Feuerholz vor die Türe, aber einmal nass bin ich dann doch noch in das sehr eindrucksvolle obere Talende gelaufen!
    Eine Australische Gruppe machte mir Hoffnungen auf besseres Wetter in ein paar Tagen, sodass ich im Nebel über den “Gillipsie Pass“ zur “Sebiria“ Hütte gelaufen bin. Wo der Spaß dann angefangen hat! Am Nachmittag hat es angefangen zu Regen und über dir Nacht hatte Ich heftigen Regen. Ich wollte eh nur zu einem Bergsee "Lake Crucible" laufen, jedoch waren die Bach queerungen schon ein interessantes Unterfangen. Belohnt wurde ich mit einem richtig “lässigen“ See! Seine Dunkelblaue Farbe mit weißen Eisfelsen darin schwimmend - muss ziemlich cool sein darin schwimmen zu gehen, wenn schönes Wetter ist!
    Die nächsten 3 Tagen sollten sich zum heftigen Dauerregen entwickeln und der Holzofen und das große Panorama Fenster der “Sebiria“ Hütte, in das obere “Sebiria“ Tal sollten sich als meine besten Freunde erweisen!
    Mit den reißenden Flüssen und stürzenden Wasserfällen war ein weiter und/ oder zurück gehen unmöglich!
    Aber Tag acht brachte ein wenig besseres Wetter mit sich, sodass ich ein zweites mal über den “Gillipsie Pass“, ohne eine Aussicht zu haben, gegangen bin. So konnte ich einen Hochwasser weg, aus dem Tal nehmen.
    Zurück in “Wanaka“ gönnte ich mir eine Nacht, in der fast komplett ausgebuchten Stadt.