• Day 108

Mueller Hut

February 8, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 23 °C

In the morning I got picked up for my new job as hut warden! After a short briefing and two cups of coffee -"Yippie"- I was on my way to the 1000m climb up to the "Mueller Hut". It's 5th generation (there are some funny story's of the huts) sits at 1800m on the "Sealy Range" with stunning views over to the "Hooker Valley" and "Mt Cook"(3755m) on the end! But the most impressive views were right across the "Mueller Glacier" to "Mt Sefton"(3151m). On which some small avalanches going of every day! The hut itself was big but nothing to special.
    After my daily cleaning schedule and a radio session in the evening. It was pretty laid back, just enjoying the views and lots of food! I had some amazing sunsets/ sunrises and a couple nights a clear night sky. One day I went up to "Mt Ollivier"(1938m) and explored a bit around the "Sealy Range" but that's really all.

Nun war es soweit mich als Freiwilliger Huttenwart zu engagieren. Am Morgen wurde ich von der Unterkunft abgeholt. Im Visitor Center gab es dann noch eine kurze Einweisung und zwei Tassen Kaffee -“Hurra“-, dann war ich schon auf dem weg die 1000 Höhenmeter zur Hütte hochzuklettern! Die 5te Generation (eine Unterhaltsame Geschichte) der “Mueller Hütte“ sitzt auf 1800m auf der “Sealy“ Bergkette. Mit sagenhaften Ausblick auf das “Hooker“ Gletschertal wo am Ende auch “Mt Cook“(3755m) zu finden ist. Aber den besten Blick hat man auf “Mt Sefton“(3151m), an dessen steilen Felswänden täglich kleine Lawinen abgingen!
    Nach dem täglichen Huttenrundgang und putzen sowie eine Funk Übertragung am Abend war alles sehr entspannt! Sozusagen nur das viele Essen dass ich mühsam hochgeschlept habe verputzen und die Aussicht genießen! Es gab ein paar sagenhafte Sonnenaufgänge/ untergänge und sogar ein paar wolkenlose Nächte um nach Sternen zu schauen! Nur einmal bin ich los um auf den “Mt Ollivier“ (1938m) hoch zu gehen und etwas entlang der Bergkette zu erkunden.