Van Alice Springs naar Uluru

February 23, 2017 in Australia ⋅ ☀️ 29 °C

Vandaag de eerste dag van onze 3-daagse kampeersafari in de Outback van Australië. We worden om 6 uur opgepikt door onze kampleidsters voor een busreis van een kleine 7 uur naar onze eerste bestemming: Uluru - Ayers Rock. Onderweg gestopt bij een kamelen farm en een emoe farm en een museum bezocht. In dit museum oa een tentoonstelling van beesten die je hier in de buurt tegen kan komen, waaronder een aantal die je liever nooit tegenkomt. De reis voert ons door een woestijnachtig landschap dat groener is dan normaal vanwege de ongebruikelijke regenval eerder deze zomer. Gelukkig is het busje uitgerust met airco, de temperatuur kan hier overdag nl oplopen tot boven 40 graden. Bij Uluru - Ayers Rock zullen we een hike van 3 uur gaan doen. Om uitdroging te voorkomen is het de bedoeling om 1 liter water per uur te drinken. Om die reden hebben we een flinke voorraad water ingeslagen. Verder zijn we gewapend met insectenspray, zonnebrand, hoed, vliegen netje en wandelschoenen, dus zijn we er helemaal klaar voor.Read more