Einde van de wereld

June 13, 2019 in Norway ⋅ ⛅ 5 °C

Na de Lofoten kan alles wat nu komt eigenlijk alleen maar tegenvallen. Op de Lofoten ervaar je iedere keer weer een geluksmomentje als je even de tijd neemt om om je heen te kijken. De meest prachtige baaien met helder blauw/groen water, de bergen die direct vanuit het water hoog boven het eiland uitsteken, de idyllische rode huisjes, pittoreske havens en nog veel meer moois om je ogen uit te kijken. Zoiets laat zich niet in woorden uitdrukken, de foto's geven een indruk maar eigenlijk moet je er gewoon naartoe.

Na een gezellig feestje op een unieke locatie wordt het tijd om richting de Noordkaap te gaan. We zijn een week onderweg en vanaf de Noordkaap gaan we de neus van de Jeep maar eens in een andere richting sturen dan het noorden. Het voelt een beetje alsof we dan weer richting huis rijden. Vandaag hopen we op de Noordkaap aan te komen.

Hele dagen zitten we comfortabel in ons Jeepie, hij heeft ons al helemaal tot hier gebracht en het rijden ervaren we totaal niet als een uitdaging. Kim navigeert en slaapt en ik rijd. Af en toe wisselen we even van plek als m'n ogen dicht vallen.
    Gisteren aangekomen op de camping bleek de automaat een beetje olie te lekken. Vandaag moeten we maar even goed in de gaten houden hoe ernstig dat is en of het ook erger wordt. Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n zin om met problemen in Rusland te komen staan dus hopelijk is het niet zo ernstig.

Vandaag moeten we nog 5 of 6 uur rijden naar de Noordkaap, rustig dagje dus ;-)