Bijna thuis

June 22, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 16 °C

Met het passeren van de grens naar Duitsland gisteren voelde het een beetje als thuiskomen. Ook al ben ik nog best een eind van huis. Soms denk ik wel eens na over wat thuis eigenlijk is, waarom is dat zo'n belangrijke plek? En wat is eigenlijk 'ver weg'.

Heimwee ken ik niet, ook duren vakanties voor mij nooit te lang. Er zijn echter wel eens momenten dat het fijner is om thuis te zijn.

Ben ik op reis en voel ik me ziek, sta ik met pech, gebeurt er iets met vrienden of familie? Dan rekent mijn hoofd automatisch de afstand naar huis uit. Uiteindelijk is thuis altijd weer de eindbestemming waar ik ondanks de tegenslag weer naartoe wil.

Deze reis is echt fantastisch en ik ben heel blij dat ik dit samen met Kim kan doen. We genieten echt maximaal van de mensen hier, van de prachtige dingen hier en van de gezelligheid. Maar nu is het moment aangebroken dat we weer naar huis gaan en daar word ik ook blij van. Blij omdat ik straks weer in mijn eigen bed slaap, blij om weer te kunnen sporten, blij om 's nachts weer in m'n blote kont naar de wc te kunnen lopen en vooral blij om iedereen weer te kunnen zien. Dankzij mijn vrienden, familie, collega's, buren en kennissen voel ik me thuis namelijk thuis.

Vandaag proberen we de laatste etappe te volbrengen, als dat lukt dan tot straks!!