• Day 18

Sukhbaatar

May 15, 2015 in Mongolia ⋅ ☀️ 11 °C

Na 4 uur wachten aan de Russische kant (grenscontrole) en nog eens 1,5 uur aan de Mongoolse kant zijn we dan eindelijk aangekomen in Mongolië! En wie staat ons daar op te wachten, Bert! We hebben een 'tourtje' geboekt bij deze Amsterdammer, hij is getrouwd met een Mongoolse vrouw, en woont al 15 jaar in Mongolië. Vandaag gaan we naar een uitkijkpunt op de grens van Rusland en Mongolië, zien we het 'heilige water' incl koeien die hier niets van aantrekken en gewoon gaan drinken. De voetstap van Chenggis Khaan en 'tuffen' we door naar Ulan Baatar, de hoofdstad van Mongolië. Omdat we op tijd aankomen en 'het verkeer meevalt' (lees: maar 1 uur in de file) 'blazen' we in 1 keer door naar Terelj National Park waar Bert woont, terwijl hij eerst nog wat bacon en varkenshaasjes (uit eigen slagerij) + zijn 2 kinderen incl vriendje en 2 NL dames die in Ulan Baatar wonen ophaalt terwijl hij al bellend en smsend al zijn Business Deals afhandeld. Dit is 'een normale dag' voor Bert :)Read more