Dali & Visumverlenging

June 22, 2015 in China ⋅ ⛅ 25 °C

Na een lange treinreis van 28 uur vanuit Chengdu zijn we aangekomen in Dali. We hadden eerder al besloten dat we langer in China wilden blijven, het is echt een prachtig land en het enige dat een beetje tegen gaat staan is de hoeveelheid mensen. Daarom hebben we besloten ons visum te verlengen in Dali, de oude stad van Dali (er aan vast ligt Xiaguan, de nieuwe stad van Dali) is een kleiner plaatsje waar de hectiek van China voor even ontvlucht kan worden. Daarnaast hadden we ook gehoord dat een verlenging hier relatief makkelijk aangevraagd kan worden (geen Chinese bankrekening openen, bewijs dat je het land uit gaat, etc.). Makkelijk is betrekkelijk relatief aangezien de procedure een paar weken geleden was gewijzigd en overal werd verteld dat we het aan moesten vragen bij een gebouw met een Eifeltoren op het dak, dit was onmogelijk om te missen. Het gebouw waar we uiteindelijk de aanvraag moesten doen had helemaal niets op het dak staan en de aanvraag heeft ons toch een dagje bezig gehouden. De verlenging werd behandeld en op de maandag erop zouden we onze paspoorten weer op kunnen halen. Nog gecontroleerd voor de zekerheid of het ook maandagochtend kon, geen enkel probleem. Toen we echter ons visum op gingen halen was er opeens een holiday op die maandag, waar ook niet alle Chinezen van op de hoogte waren. Dus voor de komende dagen alles moeten wijzigen aangezien we maandag meteen verder zouden reizen (nieuwe hostels, bus/treinschema's). Gelukkig was er nog een plekje in ons hostel waar we net uitgecheckt hadden, want zonder paspoort hadden we ook nergens anders kunnen verblijven. Voor Anika was het al met al een redelijk chill verblijf, al hebben we niets van de omgeving van Dali gezien. Mike heeft hier 8 dagen lang met buikkramp op en neer gelopen naar het toilet. Gelukkig is vandaag de 1e betere dag bij Mike, kunnen we hier morgen weg en staat overmorgen "the tiger leaping gorge" (volgens velen een van de mooiere hikes ter wereld) op het programma.Read more