• Day 44

Carpe diem

July 10, 2015 in China ⋅ ⛅ 22 °C

We zijn naar Xingping, een dorpje een uurtje rijden van Yangshuo gegaan, even ontsnappen aan de kermis en carnaval. Onze enige missie: met een bamboo raft de rivier opvaren en terug hiken. Helaas is er hogerop de rivier teveel (regen)water gevallen en staat de rivier te hoog en is de stroming te sterk. De bamboo rafts varen deze dag en ook de volgende dag niet. Gelukkig kunnen we wel genieten van de omgeving en hebben we zelfs op het uitkijkpunt gestaan waar de foto is genomen die ook op het 20 Yuan biljet staat. Gelukkig hebben de Chinezen, commercieel als ze zijn, wel een stuk of 7 uitkijkpunten met de 'echte' plek. We hebben ze alle zeven geprobeerd en zie het resultaat op de foto.

Bij terugkomst in Yangshuo hebben we een hostel gevonden (Carpe diem) die voor ons het Vietnam visum kan regelen, dus onze paspoorten hebben een uitstapje naar Hong Kong gemaakt, terwijl wij lekker relaxen en genieten van de omgeving. Om toch nog een keer de hike te proberen die eerder niet door kon gaan, nemen we rechtstreeks de bus naar de startplek. 1,5 Uur verder komen we aan in een klein plaatsje, waar ze ons wel een bamboo raft willen verkopen voor 30 euro pp., maar ons niet de rivier willen helpen oversteken naar het begin van de trail. Onverrichter zaken keren we terug naar ons hostel (1,5 uur in de bus terug). Later blijkt dat ze alleen locals naar de overkant brengen...

O ja, we hebben ook nog gefietst langs de Li River (Yellow River) en door kleine afgelegen dorpjes op het Chinese platteland. Daarnaast de Moon Hill beklommen, echte Hout-oven pizza's gegeten (met brie!), lokale cuisine voor 1,5 euro geproefd én bijna een klooster bezocht, dat we niet tegen zijn gekomen.... Teveel om op te noemen.