Hanoi & Halong Bay

July 16, 2015 in Vietnam ⋅ ⛅ 29 °C

Vanuit China pakken we overdag de bus naar Hanoi, Vietnam. Zo’n 8 uur in de bus + de perikelen van de grensovergang. Blijkbaar hebben we een moderne grensovergang gevonden, want nog nooit zo makkelijk zijn we zelfs met een golfkarretje voor ons en de bagage overgegaan, een geoliede machine ;)
    Wat is het makkelijk om te reizen in Vietnam, echt een verademing. Er zijn Westerse toeristen, veel Westerse toeristen, waarvan ongeveer de helft Nederlands is naar ons idee (en vanuit de verte al te herkennen). De Vietnamezen spreken een aardig woordje Engels en het eten bij straatstalletjes is hemels. Wat een contrast met China!
    Vanuit Hanoi hebben we een toertje geboekt naar Halong Bay, een prachtige baai met mooie karst gebergten. Helaas denken vele andere toeristen hier hetzelfde over en zijn we omsingeld door andere boten. Toch is het fijn om de zee te zien en er zelfs in te zwemmen en natuurlijk te relaxen op het dakterras :)
    Er zijn ook 2 Nederlandse gezinnen aan boord en we belanden met hen aan de ‘non-seafood’ tafel. ’s Avonds komen we erachter dat ze dachten dat we studenten waren van de Technische Universiteit, waarschijnlijk omdat we onze afritsbroeken aanhadden haha.