Easy rider: op pad met Mr. Cuc

August 1, 2015 in Vietnam ⋅ ⛅ 22 °C

De omgeving van Dalat leent zich perfect voor een ritje op de motor. We gaan op pad met onze gids: Mr. Cuc. De eerste dag heeft Anika bij hem achterop de motor gezeten en heeft Mike met een brommertje ernaast gereden. Het is fijn om lekker om je heen te kunnen kijken en te genieten van het uitzicht. De 2e dag zat Mike achterop en kon Anika lekker scooteren. Van tevoren had Mr. Cuc weinig vertrouwen in Anika's rijkunst, maar toen ze eenmaal bezig was, bleek dat ongegrond, een natuurtalent, zeker in het drukke verkeer in Nha Trang ;)

Onderweg zijn we bij allerlei lokale bedrijfjes en families gestopt om een kijkje te nemen. Een bijzondere stop was de koffieplantage met een aparte soort koffie. De koffiebonen worden als ze klaar zijn niet meteen gemalen, maar ze laten de koffiebonen eerst opeten door, let op, een wezel! die de bonen verteert en daarna uitpoept. Hier wordt dan koffie van gezet (en 4 keer de normale prijs van koffie voor gevraagd). Mike heeft een kopje geprobeerd en het was inderdaad puurder en de nasmaak niet meer bitter. Maar prijs/kwaliteit technisch is de doodnormale Vietnamese koffie prima.