Saigon & Mekong Delta

August 9, 2015 in Vietnam ⋅ ☀️ 32 °C

Na ons duikavontuur komen we weer aan in de grote stad: Ho Chi Minh stad of Saigon zoals de Vietnamezen het nog steeds noemen.

Saigon staat bekend om het War museum, een heftig museum waar veel foto's te vinden zijn van slachtoffers van de Vietnam oorlog door oa Agent Orange en Napalm bommen (puur vergif). Indrukwekkend, zeker.
    Ook een must-do: de Cu Chi tunnels. De VietCong heeft 250 km aan tunnels gegraven om de Amerikanen te slim af te zijn. Anika is nog in een verstopplaats gekropen (zie foto van Anika's eerdere reis en nu) en natuurlijk zijn we beide door de tunnels gekropen, zeker voor Mike was dit 'kruipen als een baby' zoals de gids dit verwoordde.

We besluiten om nog de zuidpunt van Vietnam te ontdekken, de Mekong Delta. We worden opgehaald door 2 moto mannetjes, welke ons naar een 'busstation' brengen (er staat een bus bij iemand in de achtertuin). Op goed vertrouwen stappen we maar in. Aangekomen aan het eind van de lijn, 3 uur later, staan 2 andere moto mannetjes ons op te wachten, deze brengen ons naar het dorpje waar we moeten zijn. Daar aangekomen worden we ongeveer 'gedropt in de middle of nowhere' en spreekt men niet veel Engels. Gelukkig verschijnt 5 min later de manager van het hotel, hij komt ons ophalen om nog eens 2 km achter op een motor te doen. Dit is een lekker hobbelig ritje en niet echt relaxed met een backpack op je rug. MAAR, 3 moto mannetjes en een busreis verder zijn we aangekomen, en alles verliep heel soepel...daar zijn de Vietnamezen goed in :)

Het verblijf was heerlijk, een bamboo hutje voor ons alleen, genieten van het uitzicht op de rivier en lekker aan het zwembad liggen.