Been there "Dondet"

September 6, 2015 in Laos ⋅ ⛅ 24 °C

Op doorreis naar Laos hebben we nog een heuse wolkbreuk mogen trotseren midden in het centrum van Phnom Penh. Het water stond op sommige plaatsen bijna tot Anika haar middel. Gelukkig was het weer in Si Phan Don (4 Thousand Islands) erg goed en hebben we genoten van ons eerste verblijf in Laos. Wederom een stukje Mekong, maar in onze ogen mooier dan de Mekong in Vietnam (we worden verwend).

De tijd hebben we hier doorgebracht in een hangmat en eens nagedacht over wat te doen in Laos, daarnaast hebben we een dagje met de fiets de omgeving verkend. Van watervallen (stroomversnellingen) tot het spotten van de met uitsterven bedreigde Irrawaddy dolfijn.

Ondertussen zijn we aangekomen in Champasak met de ‘VIP’ bus. De ‘VIP’ bus was dusdanig goed geregeld dat we eerst een half uur ruzie hebben staan maken met de chauffeur en consorten. Er waren meer plaatsen verkocht dan er beschikbaar waren in de bus en dat betekende dat een van ons twee maar ergens tegen de deur geplakt moest hurken. Nadat alle backpackers in het busje eens goed uitgehaald hadden naar de organisatie, vertrok de persoon die ‘verantwoordelijk’ was met de staart tussen de benen. Uiteindelijk hadden we geen andere keus dan instappen (en gewoon betalen voor de stoel die je niet had), waarbij onze bacpacks bovenop de overige backpackers werden gegooid. Welcome to travelling in Laos!