5-Sterren Wellness voor onze Bedbugs

September 16, 2015 in Laos ⋅ ⛅ 30 °C

We hebben nog steeds last van bedbugs (zie ook eerdere posts). Deze vampier beestjes houden ons uit de slaap 's nachts en vinden ons bloed heel erg lekker (brr).

Na veel research op internet te hebben gedaan (opvallend weinig verhalen van reizigers hoe zij ervan af komen), ziet Mike een verslag staan van iemand die als suggestie de sauna oppert. De bedbugs gaan namelijk dood bij temperaturen van 50 graden of hoger.

Dan zit er maar 1 ding op: naar het meest luxe 5-Sterren hotel in Laos, het Plaza gaan en daar gebruik maken van de sauna!
    De meneer bij de sauna kijkt wel een beetje raar op als wij ons verhaal vertellen (hij snapt er geen hout van). Hij denkt eerst dat wij zelf van de sauna gebruik willen maken. Na het laten zien van een plaatje van een backpack heeft hij ervan gemaakt dat onze tassen nat zijn en dat we deze willen laten opdrogen in de sauna. Na 3 keer te hebben uitgelegd dat het om bedbugs gaat laten we deze meneer maar in de waan dat onze tassen inderdaad nat zijn. Na even te bellen met de manager krijgen we toestemming, we kunnen onze tassen de volgende dag in de sauna leggen (zie ook foto). De tassen hebben er bijna 3 uur ingelegen en nu fingers crossed dat alle bedbugs dood zijn. Afgelopen 2 nachten hebben we nog geen bedbugs gevonden, dus we blijven hoopvol.