Sydney

November 7, 2015 in Australia ⋅ ⛅ 23 °C

We vliegen naar Sydney vanuit Phuket, dus hebben we nog 1,5 dag uitgetrokken om de verhalen die hierover de ronde doen met eigen ogen te controleren. In tegenstelling tot Khao San Rd in Bangkok vonden we Bangla Rd in Phuket zeker de moeite waard. Er hangt een sfeer van 'alles kan en niets moet' met veel entertainment: breakdancing op straat, ladyboys, paaldanseressen, de bekende ping pong shows etc.

Na de 'schokkende' indrukken konden we met een gerust hart de Dreamliner instappen naar Sydney. Helaas bleek dit met een low budget maatschappij te zijn, zelfs in een Dreamliner proberen zij nog zoveel mogelijk stoelen te proppen. Ook de 5 cm die de stoel achteruit kon beloofde niet veel voor onze nachtrust...

Aangekomen in Sydney gaan we meteen door naar het appartementje van Marcus & Livia. Via Airbnb blijven we slapen in hun huisje en hebben we na 6 maanden hotels en hostels weer een beetje een 'thuis' gevoel. Zelf boodschapjes doen in de supermarkt en zelf eten koken (laatste keer was in Mongolië). Natuurlijk meteen gebruik gemaakt van de oven, heerlijke afbakbroodjes en lasagne :)

Aangezien we bij Coogee beach zaten wilden we een paar dagen relaxen aan het strand. Helaas was het weer niet heel zonnig, maar in de middag zijn we naar 'Sculpture by the sea' geweest, een wandeling langs de kust van Bondi beach naar Bronte beach. Mooie maar ook bizarre kunstwerken zijn onderweg tentoon gesteld. Ook zijn we een dagje naar de stad geweest, natuurlijk naar het Opera house en naar de Harbour bridge waar we van het uitzicht genoten hebben. De laatste dag kon bestempeld worden als een stranddag. Met 20 graden lag het strand vol met bikini's en zwembroeken. Waar Anika nog haar jas uit kon doen, zat Mike volledig ingepakt in het zand. Wat een kou vergeleken met Azië.