Auckland

November 10, 2015 in New Zealand ⋅ ⛅ 22 °C

Op naar ons 2e Airbnb avontuur, we verblijven bij Sebastian die een mooi appartement aan de rand van de stad heeft. Hij heeft zelf ook behoorlijk wat gereisd en het is 's avonds erg gezellig met een biertje.

We hebben de 1e dag wat in downtown Auckland rondgelopen, lekker geluncht en 's middags bij de haven op een terrasje gezeten. In onze beleving is Auckland echt een relaxte en gezellige stad, veel zakenlui zitten tijdens de lunch al aan de pinten bier, en borrelen lijkt ook iedere dag geoorloofd. De 2e dag hebben we de ferry gepakt naar Rangitoto, een vulkanisch eiland voor de kust waardoor je mooie uitzichten heb op de skyline en de Harbour bridge (alleen het opera house ontbreekt nog). Het eiland was erg leuk, van kraters tot lavagrotten.

We hebben in het begin nog een beetje gestrest om onze campervan. Als je op internet keek leek de beschikbaarheid nog redelijk, maar na een paar mailtjes bleek het nog best lastig om er eentje te vinden (veel waren al pre booked en uitverkocht) terwijl wij juist verhalen hoorden van mensen dat het makkelijk was om een camper te scoren. Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij een goedkoop campertje, maar wel van alle gemakken voorzien, 2 matrassen, 2 kookstelletjes en wat borden/bestek. Laat ons camper avontuur maar beginnen ;)