• Day 29

Marlborough wines & Abel Tasman park

December 5, 2015 in New Zealand ⋅ ☀️ 22 °C

Nieuw Zeeland staat bekend om de lekkere wijnen, en waar beter dan deze te proeven in de Marlborough wijnstreek! Zo'n 62 procent van de wijnen wordt hier geproduceerd, met als specialiteit de Sauvignon Blanc. Wij zijn naar de Cloudy Bay Vineyard geweest en hebben een proeverij van 5 wijnen gedaan, met een duidelijke winnaar, de Sauvignon Blanc uit 2015. We hebben zelfs een flesje gekocht om deze later op onze campingplek op te drinken :)

In het Abel Tasman Nationaal Park hebben we een hike gedaan naar Harwood's Hole, een verticale schacht van zo'n 200 meter diep en een mooi uitzicht op de baai. In Kaiteriteri hebben we aan het mooie strand een koffietje gedaan en heerlijk gerelaxt.

's Avonds zijn we op de kampeerplek beland van een van de makers van de kampeer app hier in Nieuw Zeeland. Je kon daar gratis blijven staan en we kregen nog verse aardbeien, aardappels, knoflook en uitjes mee uit eigen tuin, heerlijk!