• Santiago & Valparaiso

January 6, 2016 in Chile ⋅ ⛅ 24 °C

Droevig nieuws heeft ons bereikt dat Jaap Kuijper is overleden (oud oom van Anika). Helaas konden wij niet bij de uitvaart zijn, maar in gedachten zijn wij bij Betty en de familie.

----------------------------------------
    Na weer een lange vlucht met 2 uur tijdsverschil gaan we lekker chillen in Santiago, de hoofdstad van Chili. Het is gewoon een grote stad en er is niet heel veel bijzonders te doen. Mááár wij zijn op een missie, om een nieuwe oplader voor de laptop te scoren, aangezien deze het begeven heeft. Hoe moeilijk is het om een Asus oplader te scoren in een 1e wereld land. Nou, niet dus, van de PC Factory worden we naar TecnoFull gestuurd, welke niet meer blijkt te bestaan. We lopen een winkelcentrum in met een shop met allerlei soorten stekkers, maar niet de onze... We worden wel 3x doorgestuurd naar Casa Royal, wat een soort Kijkshop is. Ook hier verwijzen ze ons weer naar de PC Factory, het kringetje is rond en ondertussen zijn we heel downtown Santiago doorgestruind, maar nog geen oplader. We regelen dat iemand voor ons belt (in het Spaans) naar het Asus service centrum in Santiago. Zij beloven om binnen 24-48 uur met een oplossing te komen. Op z'n Zuid Amerikaans, dus nooit meer iets van gehoord... Uiteindelijk maar een oplader via internet besteld, en deze in een volgend hostel 2 weken verder laten bezorgen, volgens de app is de bestelling verzonden, dus fingers crossed!

We zijn ook nog Cerro San Cristobal opgeweest. Een mooi uitzichtpunt over de stad met een eigen Monte Cristo, een vrouwlijk beeld, zie foto.

Die middag nemen we de bus naar Valparaiso, Unesco world heritage centrum, maar ook party stad tegenwoordig. We hebben een relaxt hostel, op de groente en fruitmarkt, waar we elke avond ons kostje bij elkaar scharrelen :) van de slager naar de bakker naar de markt voor een paar aardappelen. 'S middags lopen we naar het centrum welke tegen een heuvel is gebouwd en een paar honderd jaar oude 'liften' heeft. Dit zijn een soort karretjes op wielen die naar boven worden getrokken, een mooi uitzicht over de baai volgt en alle huisjes zijn in felle kleuren geschilderd.