Taupo

January 13, 2016 in Australia ⋅ ☀️ 27 °C

De tongariro crossing!
    Vandaag staan we om 5 uur op om met de bus naar de tongariro crossing te vertrekken. Na een lange wandeling naar boven blijk ik niet meer zo git te zijn als voorheen. Toch na 400 geklommen te hebben beslis ik om ook de 2278?? meter hoge vulkaan te beklimmen. Wat bizar was dat. Het begin is goed te doen maar het volgt al gauw met zand de weg omhoog. Ik verlies de groep al snel omdat ze sneller zijn dan ik. Er is geen pad, je moet je eigen weg omhoog vinden tussen het zand en de stenen. Ern uitkijken dat je niet geraakt werd door een rollende steen die naar beneden komt zetten. De weg volgt zich met een soort rotsen waarlangs je omhoog kan klimmen. Als ik denk dat ik met heel veel kramp in mn kuiten eindelijk boven ben volgt er nog een stijle helling. Eenmaal boven waait het extreem hard en kun je de krater zien. What a view. Na een paar uur klimmen volgt de weg naar beneden. Stuk makkelijker maar wel heel gevaarlijk! Met kygo voor de weg omhoog en kings of leon naar beneden vermaak ik me prima. De rest van de crossimg volgt. Weer naar boven! Pfffff 20 km op en neer. Maar wat gaaf. Er verschijnen twee helderblauwe meren. Waarnaar we toe wandelen, heel veel foto's nemen en even uitrusten. De crossing gaat verder naar een ander groot meer. Nadat we dat allemaal gezien hebben volgt een lange weg terug. Nog 2.5 uir te gaan. Ik voel me als de hobbit die trekt door het landschap. Heel mooi maar uitgeput. Uit angst om onze bus te missen zetten we er ook nog een tandje bij! Kapot, maar een topdag!Read more