Rotorua

January 14, 2016 in Australia ⋅ 🌙 23 °C

What a special day! Op de planning! Eerst maar de set van de hobbit en daarna een nacht bij de maori's! Sounds good! Vroeg op om naar de hobbit set te gaan. We lopen door het prachtige landschap van NZ waar een hele hoop kleine hobbithouses zijn. In de film gebruiken ze verschillende huisjes die verschillende grotes hebben om zo de verschillen in groote van hobbit en de rest te vergroten. Heel leuk maar heel toeristisch. Een hele hoop foto's maken en genieten van het feit dat de film daar is opgenomen. Op het einde een amberale in het hobbitcafe. Heeerlijk!

Nu het mooiste deel van de dag. Maorivillage! Het start met een introductie van waar we in slapen. Elke afveelding staat voor een beschermer. Daarna zingen we en doen een maorispel. Wat volgt: de welkomceremonie. Geen lach toegestaan. Heel serieus kijk ik naar de maori's die rare geluiden maken en zich op een aparte manier tonen aan ons. Ziet er fantastisch uit. Daarna is de spanning eraf en krijgen we een kijkje in de cultuur van de maori's! Daarna krijgen we een andere show te zien, waarin er door de maori's gezongen word en we krijgen de echte HAKA te zien. Impressive! Hierna volgt een buffet met heerlijk eten. Waarbij ook gezongen word. De maori's zijn heel hartelijk. Wat een prachtige cultuur. De nacht volgt met een biertje bij het kampvuur en hot tubs! To al the loved ones. KIA ORA!

Dag 2 gaan we naar de geisers! Heel gaaf! We koken ons eitje in een warmwaterbron. De geur is niet te harden maar het is heel indrukwekkend km de geisers zo actief te zien. Rook stijgt op van alle kanten.