September 2016 - juni 2017

Kuala Lumpur

June 28, 2017 in Malaysia ⋅ ⛅ 30 °C

Als afsluiter kozen we een mooie Airbnb in een appartementsblok op de 34e verdieping, inclusief een infinity pool op het dak. We bezochten een groot vogelpark en gingen decadent een cocktail drinken in een skybar.

Helaas zit onze reis er voorlopig op, vanavond nemen we het vliegtuig richting Brussel. Tot snel :)!Read more

Melaka

June 24, 2017 in Malaysia ⋅ ⛅ 30 °C

Melaka is een historisch stadje dat in de 17e eeuw door Nederlanders werd bestuurd. Aangezien we de bezienswaardigheden na twee uurtjes al gezien hadden, vulden we onze tijd met lekker eten, shoppen, kaarten, de cinema en de kapper (zie voor en na)

Singapore

June 22, 2017 in Singapore ⋅ ⛅ 28 °C

Singapore is de meeste propere, moderne & gestructureerde stad tot nu toe. Een aangename afwisseling na 9 maanden in het toch wel chaotische Azië :). In het ArtScience Museum had Miel een interessante conversatie met robot Nadine!

(Merci aan Laura V voor de schone foto's!)

Perhentian Islands

June 17, 2017 in Malaysia ⋅ ☀️ 19 °C

Op het kleinste van de twee idyllische eilanden spraken we af met Maarten en Laura, met wie we de komende 2 weken samen zullen reizen. Samen stonden we doodsangsten uit op de "Big Wagon" en gingen we snorkelen en duiken. We zagen een gigantische schildpad en zwommen tussen de haaien.

Koh Lipe

June 11, 2017 in Thailand ⋅ 🌙 22 °C

Dit paradijselijke Thaise eiland ligt op amper een uurtje varen van Langkawi, en konden we dus niet overslaan. Samenvatting van onze week: snorkelen in het helderblauwe water, chillen aan parelwitte stranden en goedkope cocktails drinken!

Langkawi

June 4, 2017 in Malaysia ⋅ ⛅ 27 °C

Het eiland Langkawi had heel wat moois te bieden. Vanop de 'Skybridge' hadden we een prachtig uitzicht op de omgeving (en de toegang tot het 3D museum was inbegrepen). In de mangroves zagen we (enorm veel) arenden, slangen, vissen, ... En ook de stranden mochten er zijn! Aangezien het een dutyfree eiland is, konden we genieten van keigoedkope Belgische biertjes :).Read more

Georgetown

June 1, 2017 in Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

Op het eiland Penang geraakten we niet verder dan de stad Georgetown. We vonden namelijk een straatkatje dat ten dode opgeschreven was en besloten haar te verzorgen. Tussen het verzorgen door verkenden we de straten van Georgetown die versierd zijn met coole streetart. Omdat reizen met een ziek katje helaas onmogelijk is, besloten we haar naar een shelter te brengen. Daar vond ze gelukkig al snel een pleegmama!Read more

Cameron Highlands

May 29, 2017 in Malaysia ⋅ ⛅ 20 °C

In de Cameron Highlands genoten we van het koelere klimaat (eindelijk eens niet voortdurend zweten) en de prachtige theeplantages. We stopten ook bij een van de vele aardbeienkwekerijen en een tuin vol insecten.

Taman Negara

May 26, 2017 in Malaysia ⋅ ⛅ 26 °C

Van een hypermoderne stad naar het oudste regenwoud ter wereld. Het verschil kon niet groter zijn! We verkenden de jungle via een nachtwandeling, we bezochten een lokale nomadische stam en we liepen op de 40 meter hoge canopy walkway.

Kuala Lumpur

May 23, 2017 in Malaysia ⋅ ⛅ 27 °C

Ondertussen zijn we aangekomen in Maleisië. De hoofdstad van het land kon ons alvast enorm bekoren: gigantische skyscrapers, oude koloniale gebouwen, mooie parken, gezellige markten, abnormaal grote malls, een smeltkroes aan culturen, heerlijk eten, ... Eén van de hoogtepunten was een bezoek aan Bukit Nanas, een oud stuk regenwoud in het midden van de stad.Read more