• Day 192

Parque Natural do Alvao

October 7, 2018 in Portugal ⋅ ☀️ 15 °C

Efter en overnatning i Mondim de Basto tog vi tidlig afsted op til naturparken, vi havde udset os et kapel hvor bilen kunne parkeres og hvis alt gik godt, tage en overnatning der.
    Parkens største attraktion efter naturen, er et af Portugals større vandfald.
    Man kan køre op til et udsigtspunkt, eller som vi gjorde, stille bilen ved kapellet og så tage vandrestien derop. Lige på dennne årstid og med tørke syner vandfaldet ikke af meget, men en flot natur og gode vandrestier.
    Men giv agt, vejene er smalle, der er megen stigning og efter den hvide stribe yderst på asfalten er afgrunden (hvis striben er der :-))
    Vi overnattede deroppe, stedet er lige udenfor nationalparken, man må ikke overnatte i den.
    Total ro, helt mørk, flot stjernehimmel, om natten kom der af og til nogle kraftige kastevinde ud af ingenting og så vindstille igen, man kan godt forstå at skovbrande i bjergene kan være svære at styre.
    Nu går det videre mod Porto