• Day 239

Sagres

November 23, 2018 in Portugal ⋅ 🌙 14 °C

Vi gjorde holdt på parkeringspladsen foran fæstningen ved Sagres, der holdt en del ac der i forvejen. Vi besøgte anlægget og brugte nok et par timer derinde, ret imponerende.
    Et kæmpe område med gangsstier helt ude på klipperne, en del lokale fiskere havde taget plads uden for de afmærkede områder, hvor de med livet som indsats at fange dagens fisk.
    En lille kirke ligger også inden for murene, som kun vender fremad mod byen, bagfra kunne ingen angribe.
    En labyrint omkransede et “blow hole” en lille sprække/hul i klipperne hvor luften med voldsom kraft bliver presset ud igennem i takt med de største bølger.
    Unde den efterfølgende gåtur så vi en del ac’ere som holdt på toppen af en bakke med udsigt ud over bugten, vi kørte derover og holdt et par nætter.
    Dagene gik med gåture langs med kysten som er så betagende at man ikke lige bliver træt af dem.
    Sidste billede er ikke brand, men solnedgang bagved ac pladsen.