Praia do Amado

December 1, 2018 in Portugal ⋅ ⛅ 14 °C

Efter en overnatning ved Carrapateira og en cykel tur om formiddagen, flyttede vi til denne plads, der er nemmere adgang til stranden og nye gåture som skal udforskes.
    Men først en lille historie.
    Vejret var fint her lørdag morgen, naboerne sad udenfor og fik morgenmad, tænke hvorfor ikke og satte vore borde og stole ud, der var rigeligt med plads og ikke så mange som holdt der.
    Inden vi kom rigtig igang kom der en forbi som lå på pladsen, han lå der også sidst vi var der, han sagde til os og til de andre “lige til information, dette er en p plads, altså ikke tilladt at have borde og stole ude, det skulle man respektere, ligesom at de lokale respekterede at vi holdt der, blev der først kigget skævt til os, blev den måske lukket”
    Det er lidt en gråzone, hvad kan man tillade sig og hvad ikke.
    I går på den lille p plads bag ved markedet i Aljezur, var pladsen optaget af 80% campere, her holdt der en tysk camper som på trods af de få pladser havde sat en stol ud, så at der ikke kunne parkeres mellem ham og den næste person bil, da denne bil kørte flyttede han yderligere stolen længere væk så at han fik endnu mere frirum, det synes jeg så ikke man kan tillade sig, men hvor er grænsen.
    Vi måtte give ham ret, pakkede bord og stole sammen og spiste indenfor, sidedøren er jo stor 🙂