Kinkaku-ji, de gouden tempel

October 10, 2016 in Japan ⋅ 🌙 16 °C

Vandaag nog een dag in Kyoto, vlakbij ons hotel fietsen gehuurd met kinderzitje. Nash helemaal blij, want 'met opa ook altijd fietsen'.
    Ik had allemaal bezienswaardigheden aangestipt in Google maps en we hadden degene die het verst weg was als eerste gekozen: de gouden tempel. Spierpijn van het traplopen naar de aapjes toe hebben we er gelijk uitgefietst. Berg op met tegenwind op ietwat te kleine fiets is gelukt. Onderweg bij een boulangerie croissants, worstenbroodje, cakejes gehaald, top lunch!
    Aangekomen bij de gouden tempel natuurlijk weer mega druk met toeristen, ook Nederlanders en Duitsers tegengekomen. Maar het paviljoen is echt de moeite waard om te kijken, heeel mooi! Niet voor te stellen dat er echt iemand in heeft gewoond.
    Daarna rondje park daar, was voor het mooie te druk met mensen. Nash vond het allemaal nog wel oké totdat Paul even een grapje maakte: 'Nash ga jij met de glijbaan naar beneden' Naast de stenen trap omlaag was er een goot gemaakt om regenwater in een baan omlaag te brengen. Tip: maak nooit grapjes over zulk soort dingen tegen een peuter.
    Nash ging dus in de goot zitten en was er pas met veel tegenwerking/ geschreeuw weer uit te krijgen. Kleine man helemaal over de zeik en wilde ook niet meer fietsen.
    Wij hem geprobeerd van gedachten te veranderen, niet gelukt. Uiteindelijk huilend op de fiets gezet en richting volgende tempel. Het huilen stopte pas, nadat we gewisseld hadden van fiets. Soms vraag je je af wat er in zo'n hoofdje omgaat... Maar binnen 5 min. lag de kleine man te slapen achterop.

Tempel 2 aangekomen, Nash nog aant slapen, hmm zonde om wakker te maken, dan maar richting nr 3: Kyoto imperial Palace. Weer een grindpark rondom, wel met de fiets bereikbaar, maar toen wij aankwamen waren we te laat, tot 15.30 open. Beetje jammer...
    Dan maar gelijk door naar de speeltuin die eraan vast zat. Nash gelukkig met goed humeur wakker geworden en lekker gespeeld.

Terug fietsen kon mooi bergafwaarts, langs het water, genieten! Aan het einde ook nog 3 traditioneel geklede meisjes tegengekomen, high five natuurlijk voor Nash en ff fotootje voor ons plakboek ;)