Fukuoka aka Hakata

October 15, 2016 in Japan ⋅ ☀️ 14 °C

Van Nagasaki met de 'sprinter' naar Fukuoka gereisd, deze stad is weer een stuk groter. We blijven hier maar 1 nachtje, want morgen (is alweer vandaag) verlaten we Japan 😓 en gaan naar Zuid Korea !

We waren redelijk op tijd vertrokken, maar voordat je uit de trein, hotel gevonden hebt, ingecheckt bent, spullen opgeruimd en ff opgefrist bent, was het alweer over 3-en dat we buiten stonden om Fukuoka te bekijken. (Andere mensen kunnen dit proces vast sneller doorlopen :/

Via internet had ik gevonden dat het Ohoripark de moeite waard was, dus hup metro in en gaan. Nash was nog soort van kribbig, maar daar aangekomen was dat direct over. Een mega grote speelplaats!
    Heeft hij flink kunnen uitrazen, maar hij zat wel ineens vervelend met takjes te doen bij andere kids. (Volgens mij heeft die de ninja praktijken overgenomen van Riv)
    Paul natuurlijk gezegd dat dat niet mocht, rent Nash boos weg BAM lag die, er stond nog een speelrek waar hij met zijn lengte niet onderdoor kon.
    We hebben nog geen blauwe plek gevonden, dus een hard hoofd heeft hij wel.

Lekker door het park gewandeld en zelfs kleine schildpadden gespot! Daarna teruggelopen naar de stad, Nash in slaap gevallen en pas weer wakker geworden bij het eten. Gegeten hebben we in Canal city een grote shoppingmall, daardoorheen loopt normaal water, maar dat was nu leeg. (Misschien onderhoud of ter voorbereiding van de Halloween)
    Stond nog op ons lijstje en toch gelukt laatste avond in Japan om bij een Sushibar aan een lopende band te eten. Je kon daar via de ipad bestellen en ondertussen kwamen er ook verschillende hapjes op de lopende band langs.
    Erg lekker en niet duur.

Lijkt mij een leuke stad om paar dagen te verblijven, lekker shoppen en eten :)