regen, regen en meer regen in Busan

October 16, 2016 in South Korea ⋅ 🌫 16 °C

Vandaag vol goede moed de metro ingestapt naar het beginpunt van een Hop-On-Bus. Klein stukje over het stationsplein lopen, alleen Nash wilde toch ook even in de plassen stampen. Prima...
    conclusie: schoenen nat, wilde die heel de dag niet meer aan 😑
    Busrit ging prima, zelfs wifi in de bus. Bij het bekendste strand van Busan uitgestapt: Haeundae Beach.
    Doordat het niet echt zachtjes regende, zijn we direct een koffietentje ingevlucht. Paraplu gekocht en nog een kort rondje gelopen, maar dat was drama door de regen.

Weer de bus in op weg naar het centrum en de Cinema van Busan. Cinema wilde ik qua architectuur zien. Maar buschauf had er alleen niet zo zin in, want reed gewoon 3 stoppunten voorbij, zonder dat we uit konden stappen.
    Grrr beetje jammer... de eerstvolgende stop maar uitgestapt en toevallig was dat bij een groot winkelcentrum. In ieder geval droog daarbinnen.

Nash zat nog steeds met zijn blote voeten, dus daar hebben we eerst nieuwe schoenen en sokken voor gehaald. Winkelcentrum met 13 etages en 1 hoek ervan zat een soort ballorig, maar dan nog gekker. Principe zoals bij de ikea ballenbak waar je je kind kan dumpen als jij wilt shoppen. Zou iets zijn voor de tuinen in Naaldwijk ;)

Daar heeft Nash zich bijna 2 uur vermaakt en als die jongen blij is zijn wij dat natuurlijk ook 😁
    Erna een hapje gegeten op de foodcourt etage en weer richting hotel gegaan.

Tis dus niet gelukt om Busan echt te ontdekken..

Morgen vliegen we in de middag naar Jeju eiland; Honeymoon eiland van de Zuid Koreanen.