Jeju eiland

October 18, 2016 in South Korea ⋅ ☀️ 21 °C

Maandag de koffers weer ingepakt en vol goede moed met de metro naar het vliegveld gegaan. Dit ging wonderbaarlijk goed met koffers & Nash. (Heel de reis hebben we al minisnoepjes & rozijnen bij ons tbv chantage)

Klein uurtje vliegen van Busan naar Jeju eiland. Er waren 3 klassen van jongensschool en opa/oma tourreis welke ook het vliegtuig namen. Bij het boarden waren alle opa's en oma's wild en de jongens gingen vooraan op de grond zitten :/ (Check foto)

Het grote verschil tussen Japanners & Koreanen is toch wel dat Japanners rustig, geduldig en beleefd zijn en de Koreanen niet. Die hebben nog minder geduld dan Nash en mijn moeder (sorry ma). Ze dringen dus bijna altijd voor.
    Het grote voordeel was wel dat een lange rij bij het toilet in no time opgelost was, alles moet snel.

Na de vlucht met taxi naar hotel gegaan, rondje buurt gelopen. Straat waar ons hotel staat is het leukst met koffietentje & 2 eettentjes, voor de rest was het weinig.
    Vroeg gaan slapen.

Vanmorgen om 10.00 stond taxi voor de deur.
    We hebben voor 150.000 Won (€125,-) een taxi met chauf geregeld die ons rondrijdt over het eiland.
    Als eerste naar een strandje, daar heeft Nash 'visjes gevangen' , daarna Hallim Park geweest. Mooi park met bonzai bomen en grotten. Zijn we redelijk snel doorheen gewandeld, want we hadden een hele planning!

Onze taxichauf wist wel een goed plekje om te eten bij een lokaal tentje. Schoenen/slippers uit, op de vloer zitten in kleermakerszit (echt iets voor Paul) en vispan eten.
    Ik eet het liefst vis, waarvan ik niet zie dat het een vis, dus zonder kop, staart en graten. Nou hier zat alles erop & eraan + ook nog levende slakken/schelpdieren op tafel (ja ze bewogen!) Die mochten we zelf in de pan doen en koken maar 😮
    Nash en ik hebben van alles wat geproefd, slakkendingen heb ik overgeslagen. Daarna ging Nash het halve interieur slepen en slopen, dus goed excuus om het pand te verlaten en Nash zijn favo hobby te beoefenen: steentjes gooien.
    Paul heeft natuurlijk samen met de chauf alles netjes opgegeten.

Onderzeeboot, hier hadden we op een blog gelezen dat het wel cool was. Met een boot vaarden we naar de onderzeeboot toe, overstappen en naar beneden (natuurlijk eerst alle Koreanen, wanten die moeten voor en hebben haast)
    We zaten uiteindelijk op 33 meter diepte, daar merkte we eigenlijk niet veel van, ik had verwacht dat aan je oren te voelen, maar dat was niet het geval.
    Geen vis te zien! Totdat de duikers langs de boot vissenvoer strooiden (hadden ze goed bedacht) kwamen er toch wat vissen. Nash vond het in ieder geval heel leuk om te zien en wij vonden het toch ook wel cool om een keer in een onderzeeboot te hebben gezeten.

Oké volgende bezichtiging! Een rif gevormd door lava van een vulkaan, mooi maar niet spannend. Erna naar Cheonjiyeon Waterfall + een aparte brug. Waterval was mooi, maar ook niet spectaculair.
    We hadden nu de westkant vh eiland bezocht en volgens de taxichauf waren alle echt mooie stukken aan de oostkant vh eiland. Taxichauf probeerde ook een goede verkoper te zijn en wilde nog een dagje met ons op pad. 1 dag was gezellig genoeg ;)

Terug bij hotel bleek 1 eettentje dicht te zijn dus zijn we bij de andere gaan eten. Heel leuk bbq concept aan tafel. Je kon kiezen uit 5 soorten vlees en wat bijgerechten. Heerlijk gegeten en daarna bij het koffietentje bakkie gedaan en homemade cookies genomen. Heerlijk einde vd dag.

Morgen zijn we ook heel de dag in Jeju en maken we er een dagje strand van. Volgens mij een strandje aan de oostkant van het eiland ;)