• Day 29

Halong bay

July 8, 2017 in Vietnam ⋅ ⛅ 24 °C

Regel 1 als je naar Halong bay gaat in het weekend: boek je overnachting vooruit! We kwamen aan na een busreis van bijna 5 uur, op een afgelegen parkeerplaats nabij het sfeerloze Halong city. Onderweg stopten we zo vaak, dat toen Corné na het eerste uur wakker werd en vroeg waar we al waren Aniëlla antwoordde met: nog steeds in Hanoi, we hebben 6 kilometer gereden... afijn we kwamen uiteindelijk aan en hadden een leuke homestay op het oog, maar die was helaas vol. Het bleek een voorteken! Eerst wilden we echter wat van de omgeving zien, dus we gingen naar bai tho, een bergje met een uitkijkpunt vlakbij de baai. De toegang was een smal steegje, dat in eerste instantie een halletje naar een woning leek. Via een moeilijke stenen trap kwamen we boven, op een hoogte van zo'n 150 meter. Wat een schitterend uitzicht! Ongelofelijk. Het liep al tegen zonsondergang dus de lucht was ook prachtig. Op het topje werd een scène opgenomen voor een film of zoiets, dat was ook erg leuk om te zien. Na een uitgebreide foto sessie gingen we weer naar beneden, op zoek naar een slaapplaats. 2 uur, 2 taxiritten en 20 hotels later hadden we nog niets gevonden. Alles, maar dan ook echt al-les was vol. Uiteindelijk gingen we een hostel binnen dat we al een paar keer bewust waren voorbijgelopen en die bleken warempel een tweepersoons kamer vrij te hebben en tevens excursies aan te bieden. Een geschenk uit de hemel, want de kamer was prima en de boottour die we de volgende ochtend deden door de halong bay was super. We bezochten een prachtige, enorme grot, we kanoden tussen hoge rotsen met aapjes en beklommen nog een hoge rots naar een mooi uitkijkpunt. Toen gingen we met een busje naar Hanoi, sommige mensen gingen slapen. Een van hen lag zo diep te slapen dat hij tegen Corné aan ging liggen. Moe maar extreem voldaan kwamen we ‘s avonds weer naar Hanoi. Halong Bay was echt gaaf!Read more