Nihn Bin

July 8, 2017 in Vietnam ⋅ 🌙 21 °C

Nihn bin is een klein stadje 2 uur rijden vanaf Hanoi. Niet ver er vandaan liggen prachtige bergen zonder dalen, het doet ons denken aan Yangshuo in China en Halong Bay maar dan zonder water. De eerste avond fietsen wat rond door het rustgevende landschap met tempels en zien langs de kant vuurvliegjes. We drinken bij ons guesthouse samen met de eigenaar rijstwijn en leren hoe de Vietnamezen proosten. Mot hai bat zoi, twee keer tot 3 tellen en dan proosten. De volgende dag nemen we de scooter en zien hoe mooi de velden zijn vol lotusbloemen. Overal zien we eenden. Vietnam blijkt de meeste eenden ter wereld te hebben! Ongeveer 27 procent van de eenden populatie in de wereld leeft in Vietnam. We bezoeken de prachtige filmlocatie van king kong. Het bootje wat ons er naartoe brengt komt met moeite door de grotten heen en we moeten flink bukken omdat het water hoog staat. Het hoogtepunt is letterlijk en figuurlijk hang mua een berg met uitzicht over de andere bergen en rijstvelden tot aan de horizon.

Het is een ontzettend fotogenieke plek waar we nog veel meer mooie foto's hebben gemaakt.