Adams Peak

December 1, 2016 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 26 °C

Ja wat was dat mannekes... om 01:30 liep de wekker af. Met kleine oogjes vertrokken we op
    pad! We (vooral Lexi en ik) hebben best afgezien want het was op sommige momenten echt pittig! Voor Stino was er niks aan 😜getraind als hij is... we hebben over de beklimming drie uur gedaan wat zeker niet slecht is! Om iets na vijf waren we 7km en 5500 treden verder aan de top. Perfect om om zes uur de zon te zien opkomen. Ze hadden gezegd dat we door de bewolking er niet veel van zouden zien maar de Goden waren ons meer dan goed gezind want jongens dit was het meest adembenemende zicht dat we ooit gezien hebben! WAT een zonsopgang! Een pareltje en meteen vergaten we hoe zwaar de beklimmming wel niet was. Na heel wat foto's (helaas was men fles water op men lens gedrupt in men tas waardoor deze serieus begon te flippen, gelukkig ondertussen terug ok) zetten we de daling op het gemakje in en doen hier een twee uur en veertig min over. Dit is de mooiste wandeling ooit! We gaan meteen ontbijten en rusten enkele uren om te bekomen. Na de middag gaan Stijn en ik nog wat op verkenning naar een prachtig meer en wandelen door de theeplantages tot aan het water. Teva voor mezelf geen goed idee want ik ben "aangevallen" door een bloedzuiger. Zo meteen iets eten en naar bed. Ik hoop dat ik eens goed slaap want ik slaap bijna niet en ben al elke dag wat mottig en veel last van men maag etc... Morgen naar Nuwara Eliya!Read more