Ella Rock - Rawana falls

December 5, 2016 in Sri Lanka ⋅ ☁️ 12 °C

Vandaag weer die wandelschoenen aan richting Ella rock. Eerst een paar km zoals de locals het treinspoor volgen om dan (na wat gesukkel en zoekwerk) een pad te volgen naar de top van Ella rock. En het moet gezegd het was weer pittig! (Ons kuiten zijn ondertussen al van beton!) Maar zoals steeds een prachtig uitzicht. We drinken op de top een king coconut, super lekker en dorstlessend! De terugweg is helaas hetzelfde en in een hitte van meer dan 30 graden verliezen we weer heel wat vocht... We lunchen in het dorp en trekken even richting guesthouse om ons op te frissen. (Onderweg pikken we onze was nog op die we voor een paar euro hebben laten doen.) Het was de bedoeling dat we scooters zouden huren maar het was nogal aan de late kant. We hebben dan maar een tuktukske genomen richting de Rawana falls. Watervalletjes waar de toeristen pootje komen baden en de locals hun komen wassen. Best een grappige vertoning! Met moeite geraakt onze TukTuk terug bergop in het dorp en we chillen verder met een arrackske in de hand in het dream café.Read more