Athene

September 23, 2018 in Greece ⋅ 🌙 24 °C

Zo zo, dag 1 zit er alweer op. Gisteren iets later aangekomen dan voorzien door vertraging. Bij aankomst was het niet meteen duidelijk wie en waar onze begeleidster was dus even moeten zoeken maar uiteindelijk zijn we met zen 9 goed terecht gekomen. Voor zij die het niet weten, ik reis met Djoser. Een groepsreis doch met niets anders dan vrijheid. Zoals ik het het liefste heb. Ik ben wel blij dat er nog een leuvens koppel bij is want de rest zijn allen Nederlanders. 😉 De groep varieert wel van 24 tem 81 jaar oud! 😳 Gisteravond dus ingecheckt in onze kamer, basic maar meer heb ik niet van doen. Vandaag slaap ik alleen maar dit zal niet altijd het geval zijn... soms moet je nu eenmaal een kamer delen met een reisgenoot. We zijn gisteravond ook nog om de hoek iets gaan eten en meteen de griekse specialiteit genomen, moussaka! Super lekker maar zwaar op de maag zo laat. Zus en zo geslapen en vanmorgend na het ontbijt met de ganse groep en Nina de begeleidster erop uit getrokken voor een oriëntatiewandeling door Athene. Een grootstad is in het begin altijd even zoeken maar ik trek al snel men plan. We hebben uiteraard de acropolis bezocht. #imposant Daarna souvlakis (satés) gaan eten en na de middag ben ik er dan alleen op uit getrokken... hard rock caféke, crème glaceke, automuseum en vooral wandelen wandelen wandelen tot blijnens toe! Net in de lonely planet nog een rum bar gevonden. Echt iets voor mij! Helaas kan ik ze niet allemaal proeven want morgen vroeg dag! Op weg naar huis nog een pastabox met meatballs op de kop getikt en nu naar bed. Om half zes vertrekken we richting ferry op weg naar SYROS! Slaapwel Athene.Read more