Kalinzu Forest

September 12, 2021 in Uganda ⋅ ⛅ 22 °C

Vandaag kregen we bezoek van een olifant aan het ontbijt. Blijft toch machtig! We moeten nog wachten op onze busjes want die staan nog steeds aan de andere kant van de rivier. Uiteindelijk komen er taxi busjes ons oppikken want de "ferry" vaart op zen afrikaans. We rijden naar Kalinzu forest om de chimpansee tracking te doen dwars door de jungle. Helaas zonder succes. Wel andere aapjes gespot. Na 4 uur wandelen geven we het op. Tijdens onze packed lunch valt er wat onenigheid in de groep. Sommigen willen morgen nog een keer proberen terwijl anderen voort willen naar de tree climbing lions. We splitsen ons dus op. Aangezien we normaal slapen in onze lodge van gisteren en deze echt basic was, Franse wc, geen warm water, warm en duizend insecten op de kamer besluiten we om een beter tent-lodgke op te zoeken. Aziz vindt iets leuk met zicht op de rivier en waar het savonds gezellig vertoeven is aan het kampvuur met lekker eten. We drinken nog een waragi-tonic voor het slapen gaan en wagen morgenvroeg nog eens onze kans bij de chimps!Read more