Golden monkey.

September 16, 2021 in Uganda ⋅ ☁️ 15 °C

Weer vroeg de bergen in vandaag via de slechtste weg van de reis denk ik, en de wegen zijn al zo slecht. Uiteindelijk aangekomen in Mgahinga national park. Hier gaan we op zoek naar de Golden Monkey. Blijkbaar de enige plek waar ze voorkomen. Het is een pittige klim van ongeveer 1,5 uur tot op een hoogte van 2720m. Vanaf hier begint Virgin Forest, een bos van bamboe, de habitat van de Golden Monkey. Niet veel later hebben we ze gevonden en hebben we ruim de tijd om ze te volgen en te fotograferen. Het zijn er een hele hoop. Echt heel mooie, schattige aapjes. We eten onze packed lunch en zetten de daling terug in. Net op tijd zitten we in onze van want het begint heel hard te regenen. Wat het weer betreft mogen we van geluk spreken want we hebben altijd al goed weer gehad. In de namiddag rijden we langs een weeshuis. Hier worden kindjes opgevangen die 1 van hun ouders zijn verloren en die het moeilijk hebben. We geven al onze spulletjes af die we bij hadden zoals schriftjes, balpennen, kleurpotloden, speelgoed, eten,... Ze ontvangen ons met open armen en verwelkomen ons met dans en gezangen. Waarna we onze weg verder zetten naar Lake Bunyonyi Eco Resort. We overnachten vandaag op een eiland in een luxueuzere lodge dan gewoonlijk met prachtig zicht. Een heel contrast met een uurtje geleden. Vanaf ik de eerste keer naar Afrika kwam in 2004 zei ik dat iedereen hier eens zou moeten passeren om te beseffen hoe goed wij het wel niet hebben thuis en geen enkele reden hebben om te klagen en te zagen want de meeste mensen hier hebben totaal niets. Het zet je met beide voeten op de grond. We krijgen nog een lekker 3 gangen menuutje, keuvelen nog wat gezellig na en op naar bed.Read more