• Day 47

Northland

March 19, 2017 in New Zealand ⋅ ☀️ 20 °C

אתמול עזבתי את חצי האי קורומנדל והמשכתי בדרכי צפונה. עקפתי את אוקלנד (אליה אחזור עוד כשבוע) והמשכתי הלאה למחוז הצפוני ביותר בניו זילנד בעל השם המתאים ביותר שבכותרת.

כל המחוז הוא מעין חצי אי ענק שבצד המערבי הים הטסמני (הים שמפריד בין ניו זילנד לאוסטרליה) ובצד המזרחי האוקיינוס השקט. מבחינת נוף רוב המחוז הוא דיי מישורי ועם הרבה שדות של תירס. לא משהו מרגש במיוחד אבל חביב.

בדרך עצרתי בכל מיני מקומות, ביניהם יער שיש בו המון עצי קאורי. למי שלא זוכר מהפוסטים הקודמים, עצי קאורי הם עצים עצומים שחיים מעל אלף שנה. העץ בתמונה נקרא "אב היער" והוא עץ הקאורי השני בגודלו בניו זילנד.

עוד משהו מעניין שנתקלתי בו היום: תחנת התנקות לפני יער הקאורים. מסתבר שיש פטרייה שהורגת עצי קאורי ומתפשטת בין העצים בעזרת רגליים של חיות (ובני אדם). לכן, לפני כל מסלול שיש בו עצי קאורי יש תחנות נקיון לנעליים הכוללות גם חומר מחטא. מעניין.

מחר אני נוסע לנקודה הצפונית ביותר בניו זילנד! זאת נסיעה של 5 שעות ואז עוד שעה בחזרה לקמפסייט הקרוב. שיהיה בהצלחה.

נ.ב. בדיוק כשסיימתי לכתוב את הפוסט בחור אירי שלידי בקמפסייט התחיל לדבר איתי. "דיברנו" יותר משעה כשבפועל הוא דיבר שעה ברצף ואני הינהנתי כל פעם שהבנתי מילה (שזה היה בערך פעם ב20 מילים (ולרוב המילה הזאת הייתה "פאקינג")). איכשהו למרות שלא הבנתי כמעט כלום ממש נהניתי. בכל מקרה, עוד חוויה לאוסף.