Op safari in Botswana

February 14, 2018 in Botswana ⋅ ⛅ 24 °C

Jaaaa het was zover mijn eerst safari in Afrika en dat samen met Malou. In Sri Lanka hadden we veel geluk samen met de safari daar en dat is hier ook weer gebleken. Het was de hele dinsdag en woensdagochtend vroeg. Rond 10 uur waren we weer terug in Livingstone. Het is ongeveer een uur rijden naar de grens met Botswana. Daar gingen we met een bootje oversteken, want de grens bestaat uit de rivier. Ze zijn bezig met een brug bouwen dus gingen we met een bootje. Daarna stempeltje ontvangen en door naar de eerste stop waar we thee en koffie kregen. Vervolgens hebben we een drie uur lange boottocht gemaakt. Hier hebben we veel vogeltjes, buffelo, krokodillen, hippo's, impala en een andere hertachtige gezien. Heel mooi om vanaf de waterkant dichtbij ze in de buurt te komen. Vervolgens hadden we een heerlijke lunch en daarna zijn we vijf uur in de safari auto rond gereden in het park. Hier hebben we tussen kuddes olifanten gestaan, veel impala's gezien, hippo's, aapjes en bavianen en gelukkig giraffen, die ikzelf erg graag wilde zien! Heel vet! Daarna kwamen we aan in ons tentenkamp. Paar tentjes midden in de bush zonder hek. We hebben heerlijk gegeten en toen hoorden we geluid. Bleek ongeveer 50 meter van ons vandaan olifanten te lopen. En iets later veel geluid en toen zei onze gids dat een leeuw een kleine olifant aan het aanvallen was. Nou, dat was erg spannend. Niet veel later zijn we gaan slapen, want in de tent is het meest veilig. Was een hele experience dat slapen met leeuwen gebrul op de achtergrond. Toen we net in de auto zaten voor de ochtend safari zag Malou vrij snel een mannetjes leeuw. Daarna zagen we nog een jakhals op jacht tussen een groep impala's. Super gaaf en heel bijzonder! Toen we terug kwamen was Steven er bijna al. We zijn met z'n drieën naar de brug geweest waar je een stukje Vic Falls kan zien en daarna een drankje gedronken bij een hotel met uitzicht op de Zambezi!Read more