Huishouden: de tuin

April 14, 2018 in Zambia ⋅ ⛅ 8 °C

Ik heb een prachtige tuin en daar wil ik het vandaag over hebben! Ik deel de tuin met mijn buurmeisje, Amanda. Beginnen bij mijn achterdeur daar staat een mooie peperplant met hete pepertjes. Altijd handig. Er zit veel eetbare dingen in onze tuin. Te beginnen bij de bomen. We hebben een citroenboom, bananenboom, papaya, mango en sinaasappelboom. Nu is het de tijd van de citroenboom. Omdat je vrij veel hebt in 1 keer maak ik lekkere lemonade of ijsblokjes van citroensap. Heerlijk!! Verder hebben we ook net een bananentros opgegeten en eentje is nog aan het rijpen dus die komt binnenkort. Daarnaast hebben we ook een moestuin. Jeeej!! Altijd al willen hebben! Waar op dit moment boontjes, sla, lente ui rijp zijn. Verder komt er nog kool en wortels. En hebben we twee maanden geleden veel tomaten gehad! Lekker!! Heel fijn om verse groente te hebben vooral omdat de supermarkt 1.5 uur van mijn huis vandaan is en daar ga ik ongeveer 2-3 weken heen. En het mooie is dat we een tuinman hebben die er voor zorgt! Heel chill!!Read more