Kaapstad en mijn culture shock!!

May 24, 2018 in South Africa ⋅ ⛅ 14 °C

Mijn eerste anderhalve dag in Kaapstad was het een beetje regenachtige en bewolkt. Hierdoor zag ik de tafelberg niet helemaal, wat het wel mysterieus maakte! Woensdag toen ik aankwam heb ik het vooral rustig aan gedaan. Donderdag (vandaag) heb ik de stad verkend en rondgelopen. En ik heb vandaag echt een culture shock gehad, haha. Kaapstad voelt heel Engels aan met wat Franse tintjes en de waterfront voelt een beetje Zwitsers aan. Heel Westers dus en dat had ik niet helemaal verwacht. Ik was vooral verbaasd om de vele klinkerwegen, echt niet verwacht om dat hier in AFRIKA te zien. Haha. Daarnaast was ik ook verbaasd om de vele dure sportwagens. Niet dat ze in Zambia geen dure auto's hebben maar dat zijn allemaal terrein wagens en dit waren sportwagens. Dus de hele ochtend heb ik heel verbaasd rondgelopen. Heel gek gevoel was dat maar wel grappig. Ik ben erg benieuwd of ik nog een culture shock ga krijgen in NL. Maar opzich ben ik hier wel aan wat luxere dingen gewend zoals vers gebakken bruine broodjes, bakkers, haha, gewoon normale dingen in Nederland.
    Ohja en toen ik wegvloog van Livingstone naar Kaapstad heeft het vliegtuig twee rondjes om de falls gevlogen. Echt heel gaaf om het zo uit de lucht nog een keer zien! Echt een cadeautje!!