Semuc Champey, Guatemala

January 17, 2015 in Guatemala ⋅ ⛅ 12 °C

Na een wilde rit ( de chauffeurs houden nogal van scheuren in speldenbochten, ook is er op veel wegen geen asfalt te bekennen en.. als het asfalt er wel is dan is dat nog steeds geen garantie voor een relaxe rit ) zijn we 15 u en 400 km verder en komen we laat aan in Lanquin. Toen we wakker werden waren we in een prachtig hostel aan een rivier! De volgende dag was niet rustiger en hebben we een super leuke tour gedaan naar Semuc Champey. Hier zijn we de berg opgelopen om de rivier en natuurlijke limestone baden van bovenaf te zien. Als hollanders kwamen we als laatste aan door ons platte landje.. we zaten in een groep met Canadezen, een Schot en Noren.. hier konden wij gewoon niet tegenop lopen :p. Toen we beneden waren kon de fun beginnen.. we mochten er in zwemmen! Vervolgens zijn we door een grot gelopen met een kaarsje. In de grot moesten we ons in allerlei rare bochten wringen en van de klif afspringen ( er was water in de grot ). Net een vet waterpark maar dan voor volwassenen. Achter in de pickup truck samen met de locals gingen we terug naar ons hostel. Kortom weer een geweldige ervaring en zijn we klaar voor de volgende bestemming Flores - Tikal.Read more