Leon, Nicaragua

February 9, 2015 in Nicaragua ⋅ ⛅ 32 °C

Vanaf Utila – Honduras gaan we naar Leon – Nicaragua. De tocht duurt maar liefst 17 uur incl. bootreis, lang wachten tot het busje weg gaat ( Midden Amerikaanse tijd zeg maar ) en de eetlust van de chauffeurs want we stoppen bij zoveel mogelijk wegrestaurants ( Midden Amerikaanse eetlust zeg maar ) De bus rit was lang en oncomfortabel, omdat ze zoveel mogelijk mensen in een busje stoppen. De mensen in de bus waren wel heel leuk waardoor we veel leuke gesprekken hebben over buitenlandse gewoontes. Bijvoorbeeld: in Zuid Korea eten ze hele verse rauwe inktvis, zodat het nog beweegt in je mond... dit gaan we dus niet proberen als we naar Zuid Korea gaan. Eenmaal aangekomen in Leon hebben we de rest van de tijd in Leon met onze nieuwe vrienden opgetrokken. We hebben samen gekookt, gefeest en de stad verkent. De stad heeft veel kerken en eentje daarvan is de grootste van Midden Amerika. Daar konden we zelfs het dak op dat spierwit is. En we wilden er ook nog even tussenuit knijpen met z'n tweeen dus we zijn ook nog even naar de film geweest. Het was heerlijk om even in de airco te zitten en het koud te hebben ( sorry voor alle mensen die midden in de winter zitten en de kou al zat zijn )Read more