Puerto Viejo, Costa Rica

March 5, 2015 in Costa Rica ⋅ ⛅ 28 °C

Wij waren van plan om zo snel mogelijk weg te gaan uit Costa Rica, omdat wij hoorden dat het duur en te toeristisch is. Wij gaan dus vanaf Monteverde gelijk door naarde andere kant van het land, aan de grens van Panama. Enn..we zijn weer beland bij een heerlijk kustplaatsje. We zijn dan ook langer gebleven dan verwacht want Costa Rica is prachtig en relaxed. Na 2 maanden uit eten gaan, hebben we zin om te koken. Op het menu staan de goedkoopste ingredienten uit de supermarkt, want zelfs de supermarkt is duurder dan onze eigen Appie, we eten dus met 35 graden, hutspot en spaghetti bolognaise. Echt heerlijk om weer zelf gemaakt eten te eten. Naast het koken ( want boodschappen doen en koken, lijkt in ene een hele dagbesteding ) hebben we beachcruisers gehuurd en de hele kust afgefietst, onderweg komen we stranden, apen, luiaards, bijzondere vogels en vlinders tegen. Ook gaan we naar een rescue center waar ze gewonde wilde dieren opvangen, verzorgen en als het mogelijk is trainen om in het wild weer verder te leven. We zijn met name onder de indruk van de luiaards, ze bewegen zo langzaam en zijn zo lui, dat als ze hun baby op de grond laten vallen vanuit de boom, ze niet eens de moeite nemen om hun baby te halen.Read more