Rishikesh, India

April 23, 2015 in India ⋅ 🌧 10 °C

Na alle stad en bruiloft drukte hebben wij zin in een rustige bestemming. Dus we besluiten naar Rishikesh te gaan. De plek waar Yoga en Ayurverda geen activiteiten zijn, maar een way of life. We komen in een fijne en kleine ashram terecht met elke dag een vast ritme van meditatie, yoga-lessen, massages en middagdutjes. En er staat drie keer per dag een heerlijke en gezonde maaltijd voor ons klaar. Wij voelen ons verwend. We leren dat yoga veel meer is, dan de oefeningen die wij in Nederland doen. Een van deze dingen is dat je gezond en schoon moet zijn om te mediteren. Wij maken onze sinus schoon met zout water en een rubber touwtje dat je via je neus naar binnen brengt en via je mond er weer uittrekt. We know... het klinkt smerig he... ! maar wij voelden ons inderdaad lekker schoon. In Rishikesh gaan we ook zwemmen in de heilige rivier de Ganges. De indiers geloven dat al je zondes worden meegenomen door de rivier... dus dan kunnen jullie je er alvast op voorbereiden.. als wij in Nederland terug zijn.. zijn we net engeltjes :-)Read more