Central Java - Road Trip, Indonesia

July 21, 2015 in Indonesia ⋅ ☀️ 31 °C

Pris en d'r familie zijn inmiddels terug naar Nederland. En wij ( Pa van Sab, Grace, Zefa en wij ) gaan op een roadtrip door centraal java, dat eigenlijk ook een trip langs Sab d'r familie historie is. Wij rijden langs Purwokerto waar de fam van Sab heeft gewoond, daarna reizen we door naar Magelang, waar er een museum is opgericht ter ere van de over, over grootvader Dwidjo omdat hij een coöperatie van leraren leiden, dat ervoor zorgde dat de kinderen van de leeraren ook naar school konden, want ondanks dat ze leraren waren, hadden ze niet genoeg geld om hun eigen kinderen naar school te sturen. Deze corporatie is uitgegroeid tot een verzekeringsbedrijf met meer dan 20.000 werknemers. Helaas hebben we geen aandelen, haha! We gaan door naar Semarang een mooie moderne stad. Onderweg rijden wij langs prachtige bergplaatsen en het ene dal met sawa's wisselt het andere dal met sawa's af. Wat is Indonesië toch prachtig! We rijden de bergen in om een van de grootste vulkanen in java te zien, maar het was zo bewolkt dat we niks zagen. We zijn dus blij dat we dit keer niet uren naar boven hebben gelopen, maar gewoon in de auto konden zitten. Sab dacht dat ze al aardig kon rijden in Jakarta omdat dat aardig goed gaat, maar om je op de eenbaans snelwegen te begeven, hebben je toch meer de skills van een rally coureur nodig, die de vader van Sab gelukkig wel heeft. Op onze trip is er een bijzondere dag, Virgil is jarig! Wij vieren het met taart en sate!Read more