Kyoto, Japan

March 25, 2016 in Japan ⋅ ⛅ 9 °C

Kyoto is een stad dat op het gebied van historie niet onder doet aan de grote steden van Europa en het is de stad van de cherry blossoms, sakura of in het Nederlands, de bloesems. We zijn net als alle andere miljoen toeristen net iets te vroeg en ongeveer een derde staat in bloei. Maar dat maakt het nog leuker wanneer we er een spotten op een onverwachte plek.

We hebben ongelofelijk veel mazzel dat we een slaapplek hebben kunnen krijgen want alles zit compleet volgeboekt. ( we zijn nou eenmaal niet de reizigers die al maanden van te voren weten waar we precies gaan uithangen ). We couchsurfen bij een meisje uit Singapore, haar vriendin uit Melbourne is er ook en haar huis is ongeveer 18 m2. We slapen als sardientjes maar hebben het gezellig. We leren veel over de Maleisische cultuur en de Japanse want onze host spreekt vloeiend Japans, dus dat maakt het makkelijk. Ze neemt ons mee naar een sushi restaurant waar je via de loopband je sushi geserveerd krijgt. Het is heerlijk en ook belangrijk, goedkoop.

Oja we zijn natuurlijk in Kyoto voor de tempels en shrines. Die zijn erg indrukwekkend. De foto's zeggen genoeg. :-)