Gili Trawangan & Gili Air, Indonesie

February 20, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 32 °C

Vanaf Ubud vertrekken we naar de Gili's om het echte eiland leven op te zoeken. Want Bali is natuurlijk een prachtig eiland, maar het is zo gegroeid dat alle dorpjes inmiddels een grote stad lijken. We komen aan op Gili Trawangan, dit staat bekend als het party Island. Op de boot komen we niet helemaal toevallig Virgil tegen, die is net aangekomen is uit Thailand.

Vir en Sab waren in 2007 ook op Gili Trawangan geweest, daar hebben ze toen een hele leuke tijd gehad. Het mooie van deze eilanden groep is dat er geen politie aanwezig is. Als je iets doet wat niet mag, wordt je van het eiland verbannen door de andere eiland bewoners. De sfeer die wij herinnerde was primitief maar heel relaxed en het snorkelen was prachtig. Maar na bijna 10 jaar komen we terug om een volgebouwd eiland met dood koraal. Toerisme is dus niet altijd goed voor een eiland. We gaan dus snel door naar Gili Air. Daar vinden wij de oude chille vibe terug die wij herinnerde en we willen gelijk niet meer weg. Virgil gaat freediven, Chaar gaat voor een intro als scuba diver en Sab gaat wat fun dives doen. We zijn dus lekker bezig tijdens het genieten en het chillen.

We hebben een luxe hotel met zwembad en we liggen voor het eerst sinds we begonnen zijn met reizen een dagje aan het zwembad. Elke avond lopen we naar de andere kant van het eiland om de zonsondergang te zien. En... elke keer als we met onze snorkels het water in gaan, komen we wel een schildpad tegen. Wat een heerlijk leven hebben wij hier!