• 2e school Chengdu

July 18, 2019 in China ⋅ ⛅ 29 °C

Vanochtend stonden we om 7 uur bij ons gastgezin op. We begonnen snel met alles inpakken, want we zouden verder gaan naar een andere school en een hotel. Na het inpakken vertrokken we snel naar een restaurantje om daar noedels als ontbijt te eten. We waren wat laat, dus het was doorwerken om op tijd te komen. Om 8:00 kwamen we op de school aan. Daar gooiden we onze tassen in de bus en reden we naar een speciaal minifestival voor ons.

De school waar we heen gingen, had buiten verschillende standjes en een podium staan. Daar was een optreden en konden we kijken naar traditionele Chinese dingen.

Om 11:30 gingen we verder naar de school. Daar gingen we eerst lunchen. Het was een magnetronmaaltijd, dus niet het lekkerste wat we ooit gehad hebben.

Na de lunch kregen we "alweer" een les paper cutting. Iedereen was erg moe door het warme weer en het zware programma, dus een aantal lagen te slapen....

Na de les verzorgde een van onze crews een sportdag. Het was moeilijk om sommige dingen aan de Chinese kinderen uit te leggen, maar het was wel leuk.

Om 17:00 vertrokken we naar het hotel waar we de komende 2 nachten zouden slapen. Het hotel had mooie kamers en bedden met matrassen in plaats van een houten plank met wat wol erover.

Die avond hebben we gezellig met elkaar gezeten en ben ik rond 1 uur gaan slapen.