Sidste dag i New York

July 18, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 25 °C

Fjerde og sidste dag i New York. Vi stod lidt sent op, da vi kom ret sent hjem i går, så vi kom først afsted ind til Manhatten omkring klokken 10 efter morgenmad på hostellet. Vi tog the subway ind til Grand Central station, en gammel stor og flot station, større end hovedbanegården. Den var helt vildt flot, derinde lå meyers bageri med danske frøsnappere, rugbrød, smørbrød og meget mere dansk mad. 😄
    Derefter gik vi vidte til et hotel hvor en fra serien "gossip girls" som Charlotte ser, bor i serien. Stort flot hotel, så meget dyr ud! 😅
    Så gik vi vidre til rockerfeller center og radio city music hall. Vi købte en guided tur i radio city music hall det var fantastisk at se! Teateret er renoveret så det står som ved opførslen i 1932. Selv toiletterne med lounges står som dengang. Alle de store kendte kunstere har optrådt derinde fra Adele til Elton John, de hang alle på væggene i gangen. I den store sal hørte vi om bygningens historie, senere så vi en film om the rockettes som optræder med dans hvert år til jul, med et kæmpe juleshow. The rockettes har eksisteret længere end selve radio music hall. Det var helt vildt spændene!
    Derefter gik vi ned til FN bygningen, hold da op en kæmpe stor bygning, et stort område. Der må sidde sindsygt mange mennesker derinde bag alle de vinduer. 😅
    Så gik turen tidligt hjem med subway, vi hvilede benene lidt og ordnede de praktiske ting til turen til Washington i morgen. Vi lavede mad på hostellet, fik ordnet lidt flere praktiske ting og nu er Charlotte så gået død. 😄 I morgen venter en 4 timers bustur til Washington, og 4 dage i washington med sight seeing og bilkøb. Godnat! 😄😴😴