Første dag i Washington!

July 20, 2016 in the United States ⋅ 🌙 21 °C

Vi startede dagen med pandekager på hostellet, det var lækkert!! Så gik vi ned for at finde en bus til "hovedbanegården" som hedder union station. Det tog lige lidt tid af finde ud af hvor vi skulle stå da de i følge planen går hvert tiende minut, de fulgte så bare ikke helt planen i dag, men vi kom med en. 😅 inde fra union station gik vi ned til supreme court of the united states og library of congress. Library of congress kunne vi komme ind at se helt gratis, hold da op en smuk gammel bygning!! Biblioteket har den største samling i verden og udvider på en normal dag deres samling med tusind af bøger, lydoptagelser, billeder osv. Biblioteket brændte 2 gange før det kom til at stå som det står i dag. Overfor lå the capitol, Washingtons christiansborg. Der kunne man få en gratis guided tur rundt, de havde blandt andet en statue/skulptur samling og vi hørte om at der faktisk er bygget et gravkammer til George Washington som aldrig kom i brug da han døde før det stod færdigt. Meget spændene, man forstår lidt bedre systemet derinde nu. Derefter gik vi ned foran the capitol langs søen/bassinet nede foran. På jagt efter vand endte vi ved museet for fly og rumfart som vi aftalte vi hellere måtte komme på en formiddag. Derefter gik jagten ind på at finde et DMV kontor, det kontor man registrerer sin bil på, for at høre hvordan og hvorledes med køb af bil. De kunne så fortælle at der gjaldt andre regler i Washington end i New York, så vi kan ikke købe bil her uden et amerikans kørekort. Så i morgen ringer vi til staterne i nærheden og hører hvad reglerne er der, og ellers må vi leje en bil til Californien.
    Vi spiste aftensmad i chinatown, det var meget hyggeligt, derefter gik vi hjem og kiggede på lejebiler. Efter den komplicerede bilsituation besluttede vi at drukne sorger og frustrationer i is, så vi gik i det nærmeste supermarked og købte 1 1/2 liter is og USA's svar på chokolade og caramel sovs. 😂😅 det hyggedevi os så med på terassen, inden vi besluttede os for at være sociale og spille med nogle af de andre på hostellet. Det er altid sjovt at møde andre folk fra forskellige lande. Nu er det så sengetid, godnat herfra! 😄😴😴