Sidste sight seeing dag i Washington!

July 23, 2016 in the United States ⋅ 🌙 27 °C

Vi startede dagen 6:30 med at få betalt vores lejebil så der var endeligt styr på den. Vi fik derefter morgenmad, rice puff og pandekager, inden turen gik ind til byen, vi havde en lang dag foran os med masser af sight seeing!! 😅 første stop var Franklin Delano Roosevelt menorial, ret stort med vandfald/springvand, og mange af hans berømte citater. Der var en tur rundt langs en stor sø (tror det var en sø) så vi kom også forbi Martin Luther King Jr. Memorial, memorial for alle der var faldet i krig fra washington, korea krigen memorial, Abraham Lincoln memorial, vietnam krigen memorial, anden verdenskrig memorial og US Navy memorial som dog lå inde i byen ved FBI. Efter alle memorials'ene ved søen gik vi på holocaust museum. Det var super spændene, der var også lidt om krigene i nyere tid. Man kunne følge en jødisk tysk drengs dagbog under 2. Verdenskrig. Lige pludselig kom der så politi og guidede os mod nærmeste udgang. Det viste sig at i dag var en af de varmeste dage i den hedebølge der åbenbart er i USA og netværket brød sammen, den kunne ikke håndtere alt det aircondition. 😅 på vej mod air and space museum slog vi os ned på en grøn plet ved et farmers market, der kunne vi lige låne et tæppe at sidde på i skyggen af et træ og få vores frokost. Vi gik derefter en lille tur ved de få boder der var på markedet og satte derefter kurs mod air and space museum. Space and air museum var helt sikkert rigtig spændene, det var dog over proppet med mennesker, mange børnefamilier, da det var et af de få museer i området der ikke blev ramt af strømafbrydelsen. Vi fik dog set størstedelen af museet, og besluttede derefter det var istid!😄 efter at have nydt en lækker sodavandsis i skyggen, gik vi mod FBI. Efter at have set FBI udefra og taget selfier med logoet/emblemet gik vi på tourist butik jagt, på vej mod det hvide hus. Vi skulle have fat i vores magneter og shotglas fra denne by. Vi nåede så frem til det hvide hus, rigtig flot udefra. Vi besluttede at spise i nærheden på en resturant/bar/pub så vi kunne gå over og se det hvide hus i mørke med lys på. Det var rigtig hyggeligt, vi fik øl/vin til maden, som bestod af burger med salat/ tun salat, og efterfølgende en lille drink. Det var suuuuper hyggeligt at sidde der og få vendt hele verdens situationen uden nogen omkring os forstod et ord! 😂 vi gik så endnu en gang over til det hvide hus og det var så flot med lys på. Derefter gik turen hjem, det var meningen vi ville have været på bar med nogle fra hostellet, men med en dag fra 6:30 og med så meget sight seeing var vi sinpelthen for trætte, så nu vil vi sove, godnat! 😄😴😴Read more