Dag 1 i Memphis.

August 2, 2016 in the United States ⋅ 🌙 27 °C

Efter at have snakket lidt for længe i går kom vi til at sove lidt længere i dag, da jeg ventede på svar fra firmaet med værelse/lejlighed havde jeg heller ikke så travlt med at komme afsted. Så vi tog os god tid om at gøre klar og få morgenmad. Så kørte vi ellers mod Memphis. Vi aftalte vi ville starte med at se det studie hvor Elvis startede sin kariere, og derefter tage vidre til national civil rights museum som handlede om de sortes kamp for ligestilling. Vi havde lidt svært ved at finde parkering, men fandt dog langt om længe en gratis plads. Vi gik så ned til studiet hvor de havde guidede ture. Vi besluttede at købe sådan en guidet tur. Det var et lille sted og en kort tour, men super fedt. Studiet bruges stadig den dag i dag til indspilninger om aftenen. Det var en super entusiastisk og god guide vi fik, han fortalte en masse historier. Blandt andet at dengang Elvis startede sin karriere var der ved at købe sig ind til en optagelse for 4 dollar, han spillede en popsang, som sekretæren optog og senere afspillede for chefen på pladestudiet som overhovedet ikke kunne lide hvad han hørte da han var mere til blues, så der gik et år før Elvis igen kom i studiet og her fik han Elvis til at prøve med en masse forskellige stilarter, men intet var rigtig godt. Lige indtil de var lige ved at give op, så sang Elvis en gammel blues sang og miksede den med lidt country og så var rock'n roll født. Vi hørte begge de to originale sange fra studiet med Elvis. Super fed tour og oplevelse. Derefter kørte vi videre til national civil rights museum, men vi havde overset det var lukket på tirsdage så vi kom bare til låste døre. Så vi kørte så videre ned for at se om vi kunne få en tur på mississipi river med en hjuldamper, men fandt desværre ud af den eneste afgang lige var sejlet. Så beslutede vi os for at tage en sen frokost med udsigt over floden og så finde ud af hvad vi ville. Vi bestemte os for at køre ud og se et antique mall, en stor genbrugsbutik. Det var meget hyggeligt at se alle de amerikanske retro ting. Så kørte vi hjem så jeg kunne få ordnet det med bolig. Jeg fik udfyldt alle papir og sendt alle dokumenter ind. Så jeg skal bare lige ha læst lejekontrakten og skrevet den under så har jeg endelig et hjem i Californien. 😄 vi tog derefter ind til byen for at finde aftensmad selv om ingen af os var rigtig sultne efter den store og sene frokost, efter at have jagtet parkeringspladser lidt bestemte vi os for bare at tage på dairy queen på vej hjem. Så vi fik en smoothie og en is. Da vi kom hjem kiggede vi lidt på hoteller, vi var begge ret trætte, så nu vil vi til at sove inden en dag i graceland (elvis hjem), tur med hjuldamperen og national rights museum i morgen. Charlotte er faldet i søvn med telefonen i hånden, så må hellere lige få den ud af hånden af hende og over på bordet inden jeg selv falder i søvn. Godnat! 😄😴😴Read more